Ledenadministratie

Aan- en afmelden als lid

Aanmelden als lid doe je door invulling van het digitale inschrijfformulier onderaan deze pagina.

Afmeldingen, adreswijzigingen of een ander e-mailadres kun je doorgeven aan de ledenadministratie door het sturen van een e-mail aan ledenadministratie@atletiekoirschot.nl 

Als lid van Atletiek Oirschot mag je meedoen aan alle trainingen en activiteiten van de club. Je wordt ook automatisch lid van de Atletiekunie.

Als je daarnaast een wedstrijdlicentie aanvraagt opent dat de weg naar deelname aan officiële Atletiekunie-wedstrijden en kun je meestrijden voor een plek op het podium.

ALS LID HOOR JE ER ECHT BIJ!

Contact bestuur: Cees van Eijk

Ledenadministratie: Hans Hoogmoet

Contributie

Tijdens de algemene ledenvergadering op 2 maart 2020 is de jaarcontributie voor 2020 vastgesteld:

Jeugd 
minipupillen               : € 72,65 inclusief wedstrijdlicentie
pupilllen                     : € 72,65 inclusief wedstrijdlicentie
junioren                     : € 94,90 inclusief wedstrijdlicentie
Bij de bepaling van de contributie wordt uitgegaan van de categorie op 1 januari van het lopende contributiejaar. Zie de rubriek "Leeftijdscategorieën".

Volwassenen
recreant                    : € 91,65 (€ 73,25 indien lid én 65 jaar oud voor 2018)
wedstrijdlicentie        : € 23,55 (€ 18,35 indien lid én 65 jaar oud voor 2018)

Eenmalig inschrijfgeld
jeugd en volwassenen € 20,00
Het inschrijfgeld is voor de te maken administratiekosten en voor een clubshirt van de vereniging.

Overige leden 
wandellid               : € 32,00
Wandelleden betalen geen inschrijfgeld (krijgen geen clubshirt) en geen Atletiekuniebijdrage (ze worden niet aangemeld bij de Atletiekunie).

unielid categorie 41/42       : €  0,00​​​​​​.
Unieleden zijn lid van de Atletiekunie en zijn bij onze vereniging actief als trainer of jurylid. Ze worden aangemeld bij de Atletiekunie, zijn daar verzekerd en kunnen cursussen volgen. 

Tijdelijk lid                : € 30,00 per 3 maanden
Het tijdelijk lidmaatschap is ingevoerd om sporters van andere verenigingen de gelegenheid te geven tijdens b.v. de zomerstop hun conditie op peil te houden. Ook deelnemers aan de trainingen voor de halve marathon Eindhoven worden tijdelijk lid. Deze leden worden aangemeld bij de Atletiekunie en zijn daar verzekerd. Ze hoeven geen inschrijfgeld te betalen en ontvangen geen clubshirt.

Losse trainingen      : € 2,00
Geldt voor de recreantentrainingen (zondag en woensdag) en bootcamp (maandag en donderdag)

Reglement

  1. Het contributiejaar loopt van 1 januari tot 31 december.
    Nieuwe leden betalen eenmalig inschrijfgeld en de bijdrage voor de Atletiekunie voor het lopende jaar, de resterende maanden van het jaar worden naar rato in rekening gebracht. 
  2. Bij opzegging wordt geen contributie verrekend. Ook niet als de contributie per half jaar wordt geïncasseerd.
  3. De contributie wordt via automatische machtiging geïncasseerd op 1 maart of – bij betaling per half jaar – op 1 maart en 1 juli. Nieuwe leden worden automatisch aangemeld als lid van de Atletiekunie. De bijdrage aan de Atletiekunie wordt bij iedereen op 1 maart geïncasseerd.
  4. Gezinnen met meer dan 2 leden krijgen korting.
    Totale korting per jaar: 3 leden € 7,50 / 4 leden € 15,00 / 5 leden € 21,50 / 6 leden € 27,00.
  5. Opzeggen van het lidmaatschap dient voor 1 december te gebeuren, anders is de jaarlijkse afdracht aan de Atletiekunie verschuldigd.


 

Inschrijven

Onderwerp
Kruis aan wat van toepassing is
Geslacht

Doorlopende machtiging

Afschrijving

Nieuws

11 jan '21

Verbeter je spierkracht en veerkracht

Door de corona-maatregelen hebben we tijdelijk geen NIEUWS, geen UITSLAGEN, geen FOTO's, geen AGENDA en geen CLUBRECORDS. Om de bezoekers van onze website vast te houden lees je hier ervaringen en tips van onze leden.

  

Marieke Meeuwis schrijft:

Soms kom je tot leuke nieuwe ontdekkingen om je hardloopprestaties te verbeteren. Het volgende wil ik graag met jullie delen.

Tijdens het hardlopen maken we gebruik van onze spierkracht maar ook van onze veerkracht. De spierkracht komt natuurlijk uit de spieren. De veerkracht haal je uit de banden, pezen en peesplaten in onze lichaam. Beide kun je apart trainen om zo je snelheid te verbeteren. Daarnaast vermindert het de kans op blessures door overbelasting.

Beide trainingen kun je ook gebruiken om je belastbaarheid weer op te bouwen na de herstelperiode van een blessure of na een periode van inactiviteit.

Let op! Na een training mag je nog één dag een na-reactie hebben van lichte stijfheid of spierpijn. Duurt dit langer dan heb je teveel gedaan! Doe dan een stapje terug en minder intensief.

Opbouwen van spierkracht in je lichaam door een stevige “power walk“:

  • Actief lopen met grote passen
  • Natuurlijke armzwaai maken en meedraaien van de romp
  • Krijg het gevoel dat je wilt gaan hardlopen, maar blijf contact houden met de grond.
  • Maak je continue 1 cm langer tijdens het lopen

Opbouwen van veerkracht door touwtje springen of rustig verend springen met 2 voeten langs elkaar:

  • 3 tot 4 maal per week 100 keer springen maakt al verschil
  • Tijdens het hardlopen zelf is het belangrijk om licht verend te blijven lopen. Niet stampen, wat vaak optreedt bij vermoeidheid.

Blijf lopen met plezier!

Marieke Meeuwis

  

Heb jij ook wat te vertellen over je sport? Stuur je verhaal (kort!) en als het kan een foto (liggend formaat!) naar promotie@atletiekoirschot.nl 

Als de redactie het ook leuk of verschrikkelijk vindt plaatsen we het op deze website.

8 jan '21

Online bingo voor onze jeugd

Door de corona-maatregelen hebben we tijdelijk geen NIEUWS, geen UITSLAGEN, geen FOTO's, geen AGENDA en geen CLUBRECORDS. Om de bezoekers van onze website vast te houden lees je hier over de leuke kleine dingen in onze club.

  

De jeugdcommissie schrijft:

We hebben vanavond een online bingo gedaan in plaats van een avondwandeling. Voor alle 32 kinderen die zich hadden opgegeven hebben we een tasje gemaakt met iets lekkers en bingokaarten.

Verder was de online bingo supergezellig, de kinderen vonden het ook leuk om elkaar online te zien. Er reed een auto rond om de gewonnen prijzen meteen uit te delen. Dit werd natuurlijk corona-proof gedaan. Netjes aan de voordeur afgegeven in een VISNET op een stok van 1,5 meter. Omdat alle winkels dicht waren hadden we lekkere prijzen. Denk aan een zak chips, pak chocomelk met een bus slagroom, halve vlaai, tompoezen, soesjes, zelf taart maken. De kinderen en wij hebben genoten.

Hopelijk kunnen de andere activiteiten dit jaar wel door gaan. Zo niet, dan zullen we per activiteit bekijken of we toch iets volgens de regels kunnen plannen.

PS: Heeft iemand nog een leuke foto van deze bingo, of het in ontvangst nemen van de prijzen? Graag in hoge resolutie naar promotie@atletiekoirschot.nl

  

Heb jij ook wat te vertellen over je sport? Stuur je verhaal (kort!) en als het kan een foto (liggend formaat!) naar promotie@atletiekoirschot.nl 

Als de redactie het ook leuk of verschrikkelijk vindt plaatsen we het op deze website.

5 jan '21

Er komen betere tijden...

We hebben tijdelijk geen NIEUWS, geen UITSLAGEN, geen FOTO's, geen AGENDA en geen CLUBRECORDS. Om de bezoekers van onze website vast te houden lees je hier ervaringen en tips van onze leden.

Kees Smetsers schrijft:

Voor velen van ons was het jaar 2020 door het coronavirus geen goed jaar. maandenlang konden we niet samen trainen. En wedstrijden lopen, dat kon al hlemaal niet meer. Daarbij komen nog de zorgen in de privésfeer om onze geliefden die zijn geconfronteerd met de gevolgen van het coronavirus.

Nee, het jaar 2020 was een jaar om snel te vergeten.

Maar voor een echte hardloper is opgeven geen optie, dus ik ben niet bij de pakken neer gaan zitten. Ondanks dat er geen uitdagingen meer waren in de vorm van wedstrijden, ben ik begonnen met het opvoeren van de intensiteit van mijn hardlooptrainingen. Ik loop nu al maandenlang drie- of viermaal per week samen met mijn loopmaatje. Dat heeft mijn conditie op een hoger niveau gebracht en het heeft ook de saaie coronatijd wat meer kleur gegeven.

In 2020 staan er 17 halve (trainings-) marathons en bijna 1900 kilometers op de teller. Op deze manier ben ik dit moeilijke jaar goed doorgekomen. Het heeft mij ook vertrouwen in de toekomst gegeven. Het jaar 2021 kan alleen maar beter worden.

Straks kunnen we weer in groepsverband gaan trainen en straks kunnen we weer wedstrijden gaan lopen, dat weet ik zeker. Daarom wens ik alle leden van Atletiek Oirschot voor het nieuwe jaar veel liefde, gezondheid, geluk en ook heel veel plezier in de mooie hobby, die hardlopen heet.

Kees Smetsers

Heb jij ook wat te vertellen over corona en je sport? Stuur je verhaal (kort!) en als het kan een foto (liggend formaat!) naar promotie@atletiekoirschot.nl 

Als de redactie het ook leuk of verschrikkelijk vindt plaatsen we het op deze website.

Home knop