Bootcamp

Bij Bootcamp bouw je kracht op

LET OP: in verband met aanpassingen aan de situatie rond de coronacrisis worden de trainingen voortdurend aangepast. Kijk op het PRIKBORD bij 'Gewijzigde trainingen'.

Bij atletiek denk je niet direct aan bootcamp, maar toch gaat dit heel goed samen. Dat blijkt wel uit de belangstelling voor de trainingen.

Bootcamp is een actieve, laagdrempelige training; je doet er conditie op en kracht. De trainingen worden gegeven door twee opgeleide instructeurs: Johan der Kinderen en Irene van Gestel.

Bootcamp trainingen zijn elke keer anders, waardoor de verveling niet toeslaat, saai is het nooit. Je daagt elkaar uit en bent in de buitenlucht. Iedereen kan op eigen tempo en niveau deelnemen. Eerst inlopen en daarna de oefeningen waarbij alle spieren van je lichaam aan bot komen. De trainers zijn lekker fanatiek en daarbij werkt de wekelijkse afwisseling in het programma ook zeer stimulerend.

De trainingen zijn op maandag- en donderdagavond van 19.00 uur tot 20.00 uur op en rond de atletiekbaan aan de Bloemendaal (bij Sportcentrum De Kemmer). Kijk voor wijzigingen in het vaste programma op PRIKBORD. 
 

Niet-leden en wandelleden mogen meedoen voor een bijdrage van € 2,00 per training
We hebben voor niet-leden een strippenkaart ontwikkeld voor 10 deelnames. Deze strippenkaart is verkrijgbaar bij de trainers tegen contante betaling.
Voorwaarden voor gebruik van de strippenkaart:
- De kaart is niet persoons-gebonden,
- Er is geen recht op restitutie bij verlies of diefstal van de kaart of beëindiging van deelname, 
- Uitsluitend voor bootcamptrainingen, er kunnen verder geen rechten aan worden ontleend,
- Deelname op eigen risico (leden van Atletiek Oirschot zijn bij de Atletiekunie verzekerd).

Nieuws

23 jan '21

Onderhoud van het veld

Ook vandaag was onze onderhoudsploeg weer op het atletiekveld. Nu was het snoeiwerk aan de beurt, zie Johan op de foto.

Het zijn de werkers op de achtergrond die er voor zorgen dat onze accommodatie in tiptop conditie blijft. Daarom hulde aan onze mannen Toon de Croon, Wim de Croon, Jan Heijms, Danny van Overdijk, Johan der Kinderen, Hennie van Rijt, Pieter Raijmekers, Theo Neggers, Adrie Louwers en Martien van Geenen, die vandaag en ook volgende week zaterdag weer present zijn.

11 jan '21

Verbeter je spierkracht en veerkracht

Door de corona-maatregelen hebben we tijdelijk geen NIEUWS, geen UITSLAGEN, geen FOTO's, geen AGENDA en geen CLUBRECORDS. Om de bezoekers van onze website vast te houden lees je hier ervaringen en tips van onze leden.

  

Marieke Meeuwis schrijft:

Soms kom je tot leuke nieuwe ontdekkingen om je hardloopprestaties te verbeteren. Het volgende wil ik graag met jullie delen.

Tijdens het hardlopen maken we gebruik van onze spierkracht maar ook van onze veerkracht. De spierkracht komt natuurlijk uit de spieren. De veerkracht haal je uit de banden, pezen en peesplaten in onze lichaam. Beide kun je apart trainen om zo je snelheid te verbeteren. Daarnaast vermindert het de kans op blessures door overbelasting.

Beide trainingen kun je ook gebruiken om je belastbaarheid weer op te bouwen na de herstelperiode van een blessure of na een periode van inactiviteit.

Let op! Na een training mag je nog één dag een na-reactie hebben van lichte stijfheid of spierpijn. Duurt dit langer dan heb je teveel gedaan! Doe dan een stapje terug en minder intensief.

Opbouwen van spierkracht in je lichaam door een stevige “power walk“:

  • Actief lopen met grote passen
  • Natuurlijke armzwaai maken en meedraaien van de romp
  • Krijg het gevoel dat je wilt gaan hardlopen, maar blijf contact houden met de grond.
  • Maak je continue 1 cm langer tijdens het lopen

Opbouwen van veerkracht door touwtje springen of rustig verend springen met 2 voeten langs elkaar:

  • 3 tot 4 maal per week 100 keer springen maakt al verschil
  • Tijdens het hardlopen zelf is het belangrijk om licht verend te blijven lopen. Niet stampen, wat vaak optreedt bij vermoeidheid.

Blijf lopen met plezier!

Marieke Meeuwis

  

Heb jij ook wat te vertellen over je sport? Stuur je verhaal (kort!) en als het kan een foto (liggend formaat!) naar promotie@atletiekoirschot.nl 

Als de redactie het ook leuk of verschrikkelijk vindt plaatsen we het op deze website.

8 jan '21

Online bingo voor onze jeugd

Door de corona-maatregelen hebben we tijdelijk geen NIEUWS, geen UITSLAGEN, geen FOTO's, geen AGENDA en geen CLUBRECORDS. Om de bezoekers van onze website vast te houden lees je hier over de leuke kleine dingen in onze club.

  

De jeugdcommissie schrijft:

We hebben vanavond een online bingo gedaan in plaats van een avondwandeling. Voor alle 32 kinderen die zich hadden opgegeven hebben we een tasje gemaakt met iets lekkers en bingokaarten.

Verder was de online bingo supergezellig, de kinderen vonden het ook leuk om elkaar online te zien. Er reed een auto rond om de gewonnen prijzen meteen uit te delen. Dit werd natuurlijk corona-proof gedaan. Netjes aan de voordeur afgegeven in een VISNET op een stok van 1,5 meter. Omdat alle winkels dicht waren hadden we lekkere prijzen. Denk aan een zak chips, pak chocomelk met een bus slagroom, halve vlaai, tompoezen, soesjes, zelf taart maken. De kinderen en wij hebben genoten.

Hopelijk kunnen de andere activiteiten dit jaar wel door gaan. Zo niet, dan zullen we per activiteit bekijken of we toch iets volgens de regels kunnen plannen.

PS: Heeft iemand nog een leuke foto van deze bingo, of het in ontvangst nemen van de prijzen? Graag in hoge resolutie naar promotie@atletiekoirschot.nl

  

Heb jij ook wat te vertellen over je sport? Stuur je verhaal (kort!) en als het kan een foto (liggend formaat!) naar promotie@atletiekoirschot.nl 

Als de redactie het ook leuk of verschrikkelijk vindt plaatsen we het op deze website.

Home knop