Bestuur en Commissies

Onze vrijwilligers

Vele handen maken licht werk. Wij hopen dat we op een actieve bijdrage kunnen rekenen van onze leden en ouders van jeugdleden bij de organisatie van onze activiteiten.

Atletiek Oirschot wordt draaiend gehouden door tientallen vrijwiligers die zich week-in week-uit verdienstelijk maken als trainer, begeleider, bestuurs- of commissielid en allerlei andere taken. Wil je ook bijdragen aan het succes van de club? Een overzicht van de vacatures vind je in de Vacaturebank.

De belangrijkste contactadressen vind je in de rubriek CONTACT 

info

Bestuur

Het bestuur bepaalt het beleid van de vereniging, voert dit uit en legt daarvoor verantwoording af in de algemene ledenvergadering. Bestuursleden worden door de leden gekozen voor een periode van 3 jaar. 

Voorzitter: Hennie van Rijt
Contact met: Evenementencommissie en wandelgroep

Penningmeester: Cees van Eijk,
Contact met: PR en Sponsorcommissie en ledenadministratie

Secretaris: Leny de Croon,
Contact met: Jeugdcommissie en socioteam

Vice-voorzitter: Jac van Heerebeek
Contact met: Recreantencommissie, technische commissie en wedstrijdorganisatiecommissie

lid: Toon Erven
Contact met: Accommodatiecommissie en clubhuiscommissie

Het jaarverslag 2020 kun je vinden onder de info-knop

info

Accommodatiecommissie (AC)

Heeft het beheer over het veld, clubhuis (technisch), opstallen, materialen, alarm, enz..

Contact bestuur: Toon Erven

Coördinator: Pieter Raijmakers
Materialenopslag: Bart Noyen, Jan Kemps, René Coolen 
Beheer technische materialen: Bart Noyen (in overleg met voorzitter TC: René van de Ven)
Onderhoud terrein en atletiekvoorzieningen: Martien van Geenen, Toon de Croon
Bouwkundig en technisch onderhoud van de gebouwen: Danny van Overdijk, Toon Erven
Schoonmaakwerkzaamheden: Martien van Geenen
 

Een projectgroep, bestaande uit René van de Ven, Martien van de Ven, Hennie van Rijt, Cees van Eijk en Henry van der Schoot, heeft een ambitieus plan gemaakt voor een eigentijdse atletiekaccommodatie. Op 1 juni 2019 is versie 2 verschenen.

Lees het nieuwe ACCOMMODATIEPLAN met een klik op de Info-knop.

  

Clubhuiscommissie (CC)

De clubhuiscommissie beheert en exploiteert het clubhuis. Elke zondag kun je na de recreantentraining nog even blijven plakken om met een kop koffie bij te kletsen.

Contact bestuur: Toon Erven

Coördinator: Miranda Voet-Veldhuizen
Joke Bullens, Thea de Jong, Gerda Manders, Dilia van Straten, Heidi van Tiel

Evenementencommissie (EC)

Organiseert ontspannende nevenactiviteiten om de clubgeest te onderhouden en te stimuleren, zoals de familiefietstocht en waterpost Marathon Eindhoven

Contact bestuur: Hennie van Rijt.

Coördinator: Hennie van Rijt
Toon de Croon, Leny de Croon, Pieter Smits

Waterpost Marathon Eindhoven: Toon Erven en Miranda Bressers

info

Jeugdcommissie (JC)

Organiseert activiteiten voor de jeugd om de sportbeleving en de clubgeest te onderhouden en te stimuleren. Daarnaast organiseert de commissie bijeenkomsten om jeugd van Oirschot kennis te laten maken met atletiek (b.v. Kids-sport). Ook ouders van jeugdleden zijn welkom in de commissie.

Contactpersoon bestuur: Leny de Croon

Annemieke Hendriks
Maaike van Spreeuwel 

Bart Noyen

Kids-Sport: Mieke Bouwman, Ingrid van der Schoot
JANS-dag: Ingrid van der Schoot, Sandra Verhagen
Roefeldag: Carlijn Scheepens, Karin Verhagen
 

Lees de flyer met wervingsactie voor jeugdleden, klik op Info

PR- en Sponsorcommissie

De PR en Sponsorcommissie heeft als taken:
- de naamsbekendheid van de vereniging vergroten,
- acties bedenken om onze activiteiten te promoten,
- werven van sponsors, 
- contacten onderhouden met de leden, sponsors en de pers,
- redactie, opmaak en verspreiding van de digitale nieuwsbrief Lopend Nieuws,
- redactie en ontwikkeling van de website.

Contact bestuur: Cees van Eijk

Coördinator: Vanessa Kluijtmans 
Facebook: Miranda Kemps 
Beheerder website: Ad van Zelst
Nieuwsbrief: Ad van Zelst 
Sponsoring: vacature

Recreantencommissie (RC)

Verzorgt de trainingen voor recreanten op zondag en woensdag. Ook de trainers en begeleiders maken deel uit van deze commissie (zie de rubriek TRAININGEN). Organiseert de Clubestafette en Oirschotse Heideloop,

Contact bestuur: Jac van Heerebeek

Coördinator: Johan der Kinderen

Socioteam

Atletiek Oirschot hecht veel waarde aan goede onderlinge verhoudingen. Het socioteam schenkt aandacht aan persoonlijk lief en leed van onze leden. Ken je iemand die ernstig ziek is of een feestje heeft te vieren (huwelijk, geboorte) meldt het dan, telefonisch of per e-mail, bij een van onderstaande teamleden.

Contact bestuur: Leny de Croon

Leny de Croon, Tineke van den Heuvel

Technische Commissie (TC)

Houdt de sporttechnische aspecten op peil, evenals het trainings- en jurykader, beheert de clubrecords.

Contact bestuur: Jac van Heerebeek

Coördinator: René van de Ven 
Martien van de Ven
2 vacatures

Wedstrijdorganisatiecommissie (WOC)

Organiseert onze wedstrijden: Auwjaorscross, Rondje Kemmer, Oriëntatieloop, Cyclopathon, Clubkampioenschappen Cross, Clubkampioenschappen Meerkamp* en Groene Woud Lente Trail**.

Contact bestuur: Jac van Heerebeek

Coördinator: Wally van Mierlo
Sectretaris: Jan Swaans
Inschrijfbureau: Nellie van Beers
Tijdwaarneming en jury: Jac van Heerebeek
Parcours en materiaal: Rob Ruijten, Jan Manders
Parcoursbewaking, veiligheid: Ronald van de Vondervoort
 

*Coördinator CK Meerkamp: René van de Ven
**In samenwerking met Loopgroep Bali-Runners

Afgevaardigde bij de Kempische Cross Competitie: Ad van Zelst

info

Wandelcommissie (WC)

De Wandelcommissie organiseert en begeleidt de activiteiten van onze wandelgroep. Zie de rubriek TRAININGEN.

Contact bestuur: Hennie van Rijt

Coördinator: Martien van Geenen
Begeleiders: Toon de Croon, Toos de Croon, Pieter Smits, Wim Verhagen, Hennie van Rijt 
 

Lees de flyer van de Wandelgroep, klik op Info

Ondersteunende functies

Naast de commissies zijn er nog een aantal functies waarmee de club draaiend wordt gehouden:

Mailboxbeheerder: Leny de Croon 
Ledenadministratie: Hans Hoogmoet
EHBO-coördinator: Wim de Croon
Wedstrijdleider, scheidsrechter, starter: Martien van de Ven
Scheidsrechter, starter: René van de Ven 
Beheerder clubrecords: René van de Ven 
Beheerder uitslagen: Ad van Zelst
Beheerder website: Ad van Zelst
Correspondent: Kees Smetsers
ICT beheer: Henry van der Schoot
Vacaturebank: vacature

Nieuws

17 okt '21

Het was weer een mooie Heidetrail

Na twee jaar konden we vandaag weer de Heidetrail Atletiek Oirschot organiseren. Het was een mooi gebeuren met gelukkig droog weer. Vrij fris, maar daar hebben hardlopers geen last van. We konden weer gebruik maken van het terrein en het onderkomen van Gilde Sint Sebastiaan, waar Harrie, Cees, Guido en Wim voor de koffie zorgden. En o ja, Jac was jarig!

Een verslag van Kees Smetsers:

Het was al vroeg druk op het terrein van Gilde Sint Sebastiaan aan de Wintelresedijk in Oirschot. Een grote schare hardlopers en wandelaars, waarvan veel gekleed in het blauw van Atletiek Oirschot, waren op weg naar de tent waar ze zich aan konden melden voor hun deelname aan de Heidetrail. Door de coronapandemie hadden ze twee jaar moeten wachten, maar nu kon het weer. Het grote aantal deelnemers liet zien dat deze recreatieve loop een plaats heeft veroverd op de hardloop- en wandelkalender.

Door de vrijwilligers van  Atletiek Oirschot was een parcours uitgezet, dat na afloop veel lof kreeg van de deelnemers.   Die hadden onderweg kunnen genieten van het wandelen en rennen over smalle bospaadjes, waar de eerste paddenstoelen van deze herfst zich lieten zien tussen de afgevallen bladeren. Er waren ook stroken los zand en steile heuveltjes bij, die van de deelnemers flink wat energie vergden. Maar het was goed te doen voor iedereen, die aan deze Heidetrail meedeed. Voor de langere afstanden (14 en 20 kilometer) was er onderweg een waterpost met fruit en andere lekkere dingen. Echt, het was weer helemaal in orde.

Bij de finish kregen de deelnemers in de tent van Gilde Sebastiaan van Harrie, Cees, Guido en Wim een lekker bakje koffie of thee, met een dito koek. Zoals altijd was het na afloop van deze recreatieve loop weer gezellig en konden sommige deelnemers nog even herinneringen ophalen aan de hele en halve marathon van Eindhoven, die sommige van hen afgelopen zondag hadden gelopen.

Atletiek Oirschot heeft door de organisatie van deze Heidetrail een groot aantal deelnemers weer een plezierige morgen bezorgd. Alle vrijwilligers, die aan de organisatie van deze trail een bijdrage hebben geleverd, verdienen daarvoor zeker een compliment. Tot volgend jaar !

Foto: Johan en Adrie leiden een van de groepen over de hei.

Meer foto's staan in het FOTOBOEK

12 okt '21

Rabobank Clubsupportactie: breng je stem uit!

Vorig jaar haalde Atletiek Oirschot €1.614 binnen met de actie van de Rabobank, een resultaat waar we heel blij mee waren. Het geld is besteed aan de aanschaf van materiaal voor de technische atletiekonderdelen en bootcamp. Dat hoefden we nu niet te betalen uit onze kas, die tijdens de corona-pandemie nogal geleden had vanwege de teruggelopen inkomsten uit de kantine en sponsoring.

Stem op Atletiek Oirschot!
Zoek op Rabobank Clubsupportactie 2021 om een keuze te maken uit de deelnemende verenigingen. Of ga rechtstreeks naar de link van Atletiek Oirschot, klik dan hier.

Stemmen kan tot en met zondag 24 oktober. Je moet wel lid zijn van de Rabobank, alleen een rekening is niet voldoende

Met de opbrengst willen we een groot scherm aanschaffen dat we gaan gebruiken voor de info bij vergaderingen en cursussen. Ook kunnen we in het clubhuis informatie en foto's van onze evenementen tonen.

11 okt '21

Grote Clubactie 2021: Het doel is al gehaald ma...

Update 11 oktober.
Tot en met gisteren zijn er al 378 loten verkocht en het doel was 333 loten. Dat is dus een geweldig resultaat.

Op zaterdag 18 september is de lotenverkoop van de Grote Clubactie gestart en nu al hebben wij ons doel gehaald. De actie loopt nog door en natuurlijk willen we zoveel mogelijk loten verkopen. De loten kosten € 3,- per stuk en van de opbrengst gaat € 1,90 naar onze clubkas en € 0,50 naar het kind dat het lot verkoopt. De opbrengst wordt besteed aan jeugdactiviteiten.

De afrekening vindt plaats op dinsdag 19 en donderdag 21 oktober. De kinderen kunnen de lotenboekjes voor de training inleveren in gymzaal De Linde en na de training kunnen ze dan het geld ophalen. Ook mogen de lotenboekjes deze week al worden ingeleverd bij Désirée en Digna. 

Koop een lot bij onze jeugdleden of klik op de link https://lot.clubactie.nl/lot/atletiek-oirschot/avoirschot/292928

Home knop