Bestuur en Commissies
Onze vrijwilligers
Vele handen maken licht werk. Wij verwachten van onze leden en ouders van jeugdleden een actieve bijdrage bij de organisatie van onze activiteiten.
Atletiek Oirschot wordt draaiend gehouden door tientallen vrijwiligers die zich week-in week-uit verdienstelijk maken als trainer, begeleider, bestuurs- of commissielid en allerlei andere taken. Wil je ook bijdragen aan het succes van de club? Een overzicht van de vacatures vind je in de Vacaturebank.
De contactadressen vind je in de rubriek CONTACT
Bestuur
Het bestuur bepaalt het beleid van de vereniging, voert dit uit en legt daarvoor verantwoording af in de algemene ledenvergadering. Bestuursleden worden door de leden gekozen voor een periode van 3 jaar.
Voorzitter: Hennie van Rijt
Contact met: Evenementencommissie, wandelgroep
Penningmeester: Cees van Eijk,
Contact met: PR en Sponsorcommissie, ledenadministratie
Secretaris: Leny de Croon,
Contact met: Jeugdcommissie, clubhuiscommissie, socioteam
Vice-voorzitter: Jac van Heerebeek
Contact met: Technische commissie, wedstrijdorganisatiecommissie
lid: Johan der Kinderen
Contact met: Accommodatiecommissie, recreantencommissie
Het jaarverslag 2021 kun je vinden onder de info-knop
Vertrouwenscontactpersoon
Om te voldoen aan de eisen van goed bestuur heeft Atletiek Oirschot een Vertrouwenscontactpersoon (VCP). Het is Ruud van de Broek, gecertificeerd praktijkondersteuner GGZ bij Huisartsenpraktijk De Plataan en bij ons reeds bekend als begeleider van de trainingsgroep De Plataan. Leden, ouders, trainers en begeleiders kunnen bij de VCP terecht als ze te maken krijgen met grensoverschrijdend gedrag of vragen hierover. De VCP fungeert strikt vertrouwelijk, biedt een luisterend oor, geeft raad en verwijst door voor geschikte hulp.
Onze vertrouwenscontactpersoon is te bereiken door een klik op vcp@atletiekoirschot.nl en gewoonlijk op ons atletiekveld aanwezig op woensdag tussen 9.00 en 10.30 uur.
Accommodatiecommissie (AC)
Heeft het beheer over het veld, clubhuis (technisch), opstallen, materialen, alarm, enz..
Contact bestuur: Johan der Kinderen
Coördinator: Pieter Raijmakers
Materialenopslag: Bart Noyen, Jan Kemps, Theo Neggers
Beheer technische materialen: Bart Noyen (in overleg met voorzitter TC: René van de Ven)
Onderhoud terrein en atletiekvoorzieningen: Martien van Geenen, Toon de Croon
Bouwkundig en technisch onderhoud van de gebouwen: Danny van Overdijk, Toon Erven
Schoonmaakwerkzaamheden: Martien van Geenen
Een projectgroep, bestaande uit René van de Ven, Martien van de Ven, Hennie van Rijt, Cees van Eijk en Jac van Heerebeek, heeft een ambitieus plan gemaakt voor een eigentijdse atletiekaccommodatie. Op 1 juni 2019 is versie 2 verschenen.
Lees het ACCOMMODATIEPLAN met een klik op de Info-knop.
Clubhuiscommissie (CC)
De clubhuiscommissie beheert en exploiteert het clubhuis. Elke zondag kun je na de recreantentraining nog even blijven plakken om met een kop koffie bij te kletsen.
Contact bestuur: Leny de Croon
Coördinator: Miranda Voet-Veldhuizen
Joke Bullens, Thea de Jong, Gerda Manders, Dilia van Straten, Heidi van Tiel
Evenementencommissie (EC)
Organiseert ontspannende nevenactiviteiten om de clubgeest te onderhouden en te stimuleren, zoals de familiefietstocht en waterpost Marathon Eindhoven
Contact bestuur: Hennie van Rijt.
Coördinator: Hennie van Rijt
Pieter Smits
Waterpost Marathon Eindhoven: Toon Erven en Miranda Bressers
Jeugdcommissie (JC)
Organiseert activiteiten voor de jeugd om de sportbeleving en de clubgeest te onderhouden en te stimuleren. Daarnaast organiseert de commissie sportdagen om jeugd van Oirschot kennis te laten maken met atletiek (b.v. Jansdag, Kids-sport, Roefeldag). Ook ouders van jeugdleden zijn welkom in de commissie.
Contactpersoon bestuur: Leny de Croon
Annemieke Hendriks, Bart Noyen, Désiree Vasen en Sandra van Leuken
Kids-Sport: Ingrid van der Schoot en 1 vacature
JANS-dag: Ingrid van der Schoot, Sandra Verhagen
Roefeldag: Carlijn Scheepens, Karin Verhagen
Aan de ouders van onze jeugdleden
We zijn heel blij met de hulp die ouders ons geven bij het organiseren van onze trainingen, wedstrijden en andere jeugdactiviteiten. Zonder deze hulp is het niet mogelijk om al die leuke dingen te regelen voor onze sportieve kinderen. Met elkaar maken we de club en zorgen we dat de kinderen veilig en met plezier kunnen sporten.
Ouders zijn verplicht om een bijdrage te leveren aan de vele werkzaamheden en activiteiten die we organiseren voor de jeugdleden: per kind help je bij minimaal één onderdeel.
Mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact op nemen met Annemieke Hendriks of via info@atletiekoirschot.nl.
Lees de flyer met wervingsactie voor jeugdleden, klik op Info
PR- en Sponsorcommissie
De PR en Sponsorcommissie heeft als taken:
- de naamsbekendheid van de vereniging vergroten,
- acties bedenken om onze activiteiten te promoten,
- werven van sponsors,
- contacten onderhouden met de leden, sponsors en de pers,
- redactie, opmaak en verspreiding van de digitale nieuwsbrief Lopend Nieuws,
- redactie en ontwikkeling van de website.
Contact bestuur: Cees van Eijk
Coördinator: Vanessa Kluijtmans
Facebook: Miranda Kemps, Désirée Vasen
Beheerder website: Ad van Zelst
Nieuwsbrief: Ad van Zelst
Sponsoring: Rob Ruijten
Recreantencommissie (RC)
Verzorgt de trainingen voor recreanten op zondag en woensdag. Ook de trainers en begeleiders maken deel uit van deze commissie (zie de rubriek TRAININGEN). Organiseert de Hardloopcursus, de Clubestafette en de Heidetrail.
Contact bestuur: Johan der Kinderen
Coördinator: Johan der Kinderen
Socioteam
Atletiek Oirschot hecht veel waarde aan goede onderlinge verhoudingen. Het socioteam schenkt aandacht aan persoonlijk lief en leed van onze leden. Ken je iemand die ernstig ziek is of een feestje heeft te vieren (huwelijk, geboorte) meldt het dan, telefonisch of per e-mail, bij een van onderstaande teamleden.
Contact bestuur: Leny de Croon
Leny de Croon, Tineke van den Heuvel
Technische Commissie (TC)
Houdt de sporttechnische aspecten op peil, evenals het trainings- en jurykader, beheert de clubrecords.
Contact bestuur: Jac van Heerebeek
Coördinator: René van de Ven (René zit ook in de Commissie Nationale Records van de Atletiekunie)
Martien van de Ven
2 vacatures
Wedstrijdorganisatiecommissie (WOC)
Organiseert onze wedstrijden: Auwjaorscross, Rondje Kemmer, Oriëntatieloop, Cyclopathon, Clubkampioenschappen Cross, Clubkampioenschappen Meerkamp* en Groene Woud Lente Trail**.
Contact bestuur: Jac van Heerebeek
Coördinator: Wally van Mierlo
Secretaris: Nicky van Vroenhoven
Inschrijfbureau: Nellie van Beers
Tijdwaarneming en jury: Jac van Heerebeek
Parcours en materiaal: Jan Manders
Parcoursbewaking, veiligheid: Ronald van de Vondervoort
*Coördinator CK Meerkamp: René van de Ven
**In samenwerking met Loopgroep Bali-Runners
Afgevaardigde bij de Kempische Cross Competitie: Ad van Zelst
Wandelcommissie (WC)
De Wandelcommissie organiseert en begeleidt de activiteiten van onze wandelgroep. Zie de rubriek TRAININGEN.
Contact bestuur: Hennie van Rijt
Coördinator: Martien van Geenen
Begeleiders: Toon de Croon, Toos de Croon en Wim Verhagen
Lees de flyer van de Wandelgroep, klik op Info
Ondersteunende functies
Naast de commissies zijn er nog een aantal functies waarmee de club draaiend wordt gehouden:
Mailboxbeheerder: Leny de Croon
Ledenadministratie: Hans Hoogmoet
EHBO-coördinator: Wim de Croon
Wedstrijdleider, scheidsrechter, starter: Martien van de Ven
Scheidsrechter, starter: René van de Ven
Beheerder clubrecords: René van de Ven
Beheerder uitslagen: Ad van Zelst
Beheerder website: Ad van Zelst
Correspondent: Kees Smetsers
ICT beheer: Henry van der Schoot
Vacaturebank: vacature
Nieuws

Roel van de Ven 2e van Brabant
Roel liep vandaag in Dongen het Brabants Kampioenschap Cross. Nadat hij vorige week al de regio titel had veroverd met een machtige eindsprint werd hij vandaag 2e op het BK Cross. Opnieuw dankzij een hele goede eindsprint die hem in de laatste rechte lijn van positie 4 naar de zilveren plek bracht. Proficiat Roel!

Prijswinnende foto gemeentemagazine Oirschot
Vanavond werd bekend gemaakt wie de beste foto's hadden ingestuurd voor de Gemeentegids 2023. Op de voorpagina prijkt groot een foto van de Triatlon Het Groene Woud, gemaakt door Ad van Zelst. Ook staat er nog een foto van Ad bij van 3 finishers van de triatlon: onze leden Henk van den Oord, Kees Smetsers en Johan Pijnenburg. Mooie publiciteit voor onze vereniging die mede-organisator is van de triatlon!
De winnaars van de 2e en 3e prijs waren Thomas Segers en Suzan Bastings.
Foto: de prijswinnaars met burgemeester Judith Keijzers-Verschelling.

René reed even naar Sittard
Natuurlijk moest René van de Ven vanmiddag bij de Joe Mann Bosloop zijn om daar zoon Roel te coachen. Maar eerst reed hij nog even naar Sittard. Er stond namelijk nog geen clubrecord gewichtwerpen indoor bij de M35. En de club in Limburg is de enige plek en enige wedstrijd in Nederland, en voor zover bekend ook in België, waar indoor gewichtwerpen wordt georganiseerd. Zodoende, zonder voorbereiding, toch een resultaat waar hij tevreden mee kan zijn: 8,77 m en dus clubrecord M35 gewichtwerpen indoor 15,88 kg.
Foto uit archief. Voor de duidelijkheid: dit is kogelstoten, gewichtwerpen is iets heel anders.